torsdag 5 juli 2012

Från landet till...staden!

 Köket som ska tapetseras om. Färgen är grönturkos och riktigt sticker i ögonen på morgonen...
 Jag älskar köksluckerna och raden av små utdragbara lådor.
 Bumlingen passar bra in i 50-tals köket. Kommer att passa ännu bättre till ny tapet.
 sovrummet -ska fixas till! Har köpt brunt mönstrat 70-tals tyg som gardiner som ska sys imorgon.
 Vår nya stoooora soffa, man ser inte här att tyget är vävt i olika svart/grå nyanser. Finaste 50-tals lampan som jag hittade på Second Hand på Gl. Rådstugegatan i veckan för 350kr!

 
I mellanrummet mellan hall och vardagsrum sitter jag nu och skriver på datorn.


 

 En början till "studion" där både jag och Anders ska sitta med våra hobbies. Hela garderoben är fylls med tyger och ull!



2 kommentarer:

  1. Åh jag älskar färgerna på lägenheterna mittemot, som man ser ut från balkongen - kanske knasigt att säga, men det är fint o brokigt. Men vad fin bakgrund med prästkragar som bakgrund - skånska undermedvetna!! Och mysig soffa!! fint som frida :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. mmmm...det är fint med alla färgerna på husen -det är som en 50-tals karamell! :) Idag ska jag få välja tapeter till köket och studion!! ska bli en fondvägg i studion med vitmålade resterande väggar. :) hyresförvaltaren betalar allt, från spackel till tapet! ska bli spännande!

      Radera